Thursday, December 10, 2009

Bebelan Rawak

Malam ni saya pegi McD untuk mendapatkan Prosperity burger yang dah lama sangat dah diidam-idamkan disebabkan tak berkesempatan nak menjamah beliau. Tak, bukan nak cerita pasal Prosperity burger. Semua orang dah tau kot rasa dia.

On the way balik tadi, ternampak la sorang pakcik ni menunggang motor dengan anaknye membonceng di belakang. Anak pakcik ni bukannye besar pun. Ada la dalam size budak-budak umur 4-6 tahun (aku taktau nak cakap size budak-budak zaman sekarang. Macam ramai je yang dah oversized. terlebih zat barangkali). Masa nampak tu, teringin je nak cakap,

"aii, pakcik? pakcik sorang je ke pakai helmet? anak pakcik ni kepala dia kebal sangat ke?"

Bukan la saye nak mintak something bad happens to them. Tapi tidak ke bahaya tu pakcik, kalau tiba-tiba anak pakcik tu termengantuk ke lalu tersengguk ke belakang dan terlepaskan pegangan tangan dia dari pinggang pakcik yang tak berapa nak ramping tu?

Bahaya, bukan? Sangat Bahaya.

Satu lagi aku pantang ni kalau menunggang motor beriringan. (bengang2 ni kene cakap aku. tadi bengang sikit je). Perlu ke dik, abang, pakcik (biasenya kategori ni yang seronok seiring semotor ni) nak beiringan di tengah2 jalan? Bukan ke korang semua nak pergi ke tempat yang sama? So apa kata bila dah sampai destinasi nanti, hah sembang lah sampai tak sedar motor kene curi pun. Kalau pun korang bukan ke destinasi yang sama, silalah consider pengguna jalan raya yang lain. Perlu la kan nak lapangkan jalan di depan kamu tu selapang-lapangnye. Laluan motor kan kat sebelah kiri jalan? Bukan SEPARUH kiri jalan.

Dah lah. Nak tidur.

Aku memang cepat baran kalau aku memandu seiring dengan orang yang ntah ape-ape yang melampau! Tapi nasib baik lah aku dapat mengawal baran itu dengan jayanya sekali.

No comments: