Monday, December 8, 2008

tak kerja !

yahuuuuu!!! esok tak kerja!!! err, technically today la, hari isnin. hati dah redha je kalau kena kerja pada hari raya Qurban even though rasa ralat sikitlah kalau kene pagi ke, tengahari ke. kalau kene masuk pukul 5 takpe lagi. tapi tadi tengok timetable, nama aku takda?? agak terkejut juga lah. tapi seronoklah because tak perlu pergi kerja time semua family members ada kat rumah ni kan. pls, tomorrow my aunty ada wat kenduri sikit. rumah dia menjadi tempat sembelih lembu 6 ekor. huhu. and lately, aku makan banyak sangat-sangat! orang kata berselera la kan sebab ramai-ramai. memang gila lah! maybe dah cecah 65 kot berat nih!! (oooooh, tidaaaaakkk!!!).


and by the way, aku rasa macam manager suka la cara aku bekerja (perasan) hahahahahahaha!!! bila dia tau aku tak kerja esok, dipujuknya aku supaya kerja. dia kata semua orang kuat cuti esok. la la la la~ jangan la harap aku nak kerja bila dah free-free orang bagi off kan. and, kan aku ponteng kerja hari jumaat hari tu sebab penat and berat hati je nak tinggal family yang tengah ramai-ramai ni. semalam pulak (sabtu) aku off. bila aku datang je hari ni, pakat duk cakap, depa ingat aku dah berhenti! amboi..aku hilang dua hari pun orang mencari ke??? hahahahaha......


























perasan.....


lagi pulak, sebenarya hari yang aku ponteng tu, ialah hari gaji. alhamdulillah...tapi aku taktau pulak berapa ringgit gaji aku dapat kali ni because aku pun tak pergi check lagi. api harap-harap lepas la nak beli Alice idaman kalbuku itu. ameen...



and oh, aku ada upload lagi beberapa gambar-gambar hari kenduri hari tu...hari tu takleh nak upload banyak-banyak because aku blogging via mobile. hehehehe...


dan pengumuman, sebenarnya pengantin perempuan telah dibenarkan keluar dari hospital for good pada petang hari kenduri di pihak lelaki. so dia balik rumah dia, salin pakai baju pengantin dan datnag ke rumah nnek kami terus. alhamdulillah...
ini bukan gambar hari kenduri my cousin. tapi gambar kenduri jiran seminggu yang lepas. tapi nak nak jugak upload. hehehehe..ini time upacara merampas tiara sang pengantin.nak merasa lah katakan. yang dalam gambar tu semua anak-ank jiran aku. mereka juga tak terlepas mengenakan tiara yang berat itu. huhu..

No comments: