Sunday, June 21, 2009

Dora the Explorer Masuk Hospital

Admitted due to gland infection. Done CT scan and antibiotics drip.




Nasib baik ada misi-misi yang cantik dan cermat ni. Now I know why I can never be a nurse. But to wear the costume? Can..can..Huhu~


Cubaan Dora menjadi Hagemaru. Tak jadi.

The area of the gland infected.

Nama sebenar: Damia Athirah bt. Mohd Dzul Akmar. Umur: 6 tahun. Nama panggilan: Kakak, Athirah. "tapi ada kawan-kawan saya panggil saya Damia", katanya.

Disebabkan kakak masuk hospital, adik dipindahkan ke rumah makcik yang sorang lagi.

Kak rumah aunty chik, adik dapat main gitar. Goreng saje.

Achu dapat main transformers adik. Berjaya jugak aku bukak lori ni jadik robot.

Pagi tadi, bawak adik swimwim(swimming). And then ada seorang laki ni, tunggu kawan dia nak swimming sama. Dia break a conversation dengan aku.

"are you staying here?" kata beliau.

"no, my sister is." aku reply.

"what do you do?"

"still looking for a job. I mean temporary job while waiting for the posting list to be out"

"I see. What kind of job are you looking for?"

"teaching." with a sweet smile on the face.

"teaching? English?"

"yes,*giggles*"

"is he your yougest?" referring to my nephew who was happily swimming.

*krikkk..krikk..krik...*

"aaah. no, my nephew" with a funny smile.

* * *

Suka hati saje. Kalau yang ni last child, berapa lagi la anak kat atas aku ada kan? Tau la muka aku ni matang dan motherly. Ha ha. Tambah pulak muka baru bangun tidur dan mandi pagi tadi. Hu hu.

Bila aku fikir-fikir balik, ada dua implication yang boleh dibuat.

1. "oh, ok, he's cute, your nephew."

2."wow, he's your last child and you still have that body!"

I prefer to believe the latter. Ha ha. Vain, ok. Menyedapkan hati

* * *

Itulah orang kata, aura. Aura. Aura yang kita keluarkan mengikut watak yang kita mainkan. (Falliq, anda pasti lagi pro pasal watak-watak ni kan? hihi)Nampaknya aku lama sangat jaga budak-budak ni, kira macam aku dah jadi macam mak-mak dah. Ye la, hari-hari, budak-budak ni tak bangun lagi mak ayah depa dah keluar pergi kerja. Kira aku yang run the house sampai dari pagi sampai malam. Memasak, mengemas lapan kali sebab tak pernah nak kemas dengan budak-budak ni, melayan diorang ni kejap yang tu nangis kene buli, yang ni la. HUisshh..Dah macam mak orang kan? Aku berjaya mainkan watak ni nampaknya.

Sama la bila kita bawak watak sedih (sedang bersedih) orang akan nampak yang kita bersedih. Garang ke, perengus ke ape ke sama saje. Macam aku, aku tengah pegang watak Nanny yang dah ala-ala mak kan. So, nampak la keberjayaan watak itu agaknya.

Btw, esok kakak kena oprate. Harap-harap selamat. Amin~

No comments: