Tuesday, November 18, 2008

gambar zaman lama

hahaha! terlupa pulak nak kongsi sesuatu!
semalam, balik dari kerja, penat. so lepak-lepak la kejap main guli ngan kucing-kucingku. tengah-tengah dok nak kutip guli bawah meja, terjumpa la satu album gambar2 lama time kami adik-beradik kecik-kecik dulu. so ape lagi, tengok ngan kakak aku, sambil gelak-gleak cerita balik kisah-kisah lampau zaman tak canggih dulu tu.


ini kakak sulung (kiri anda) ngan kakak no 4 (yang rongak dan mata sepet tu. sampai sekarang mata dia yang paling kecik dalam ramai2). kakak nombor 2 takde. gambar yang diamik tak clear.


yang hujung kanan anda yang lam bulatan tak bape nak nampak tu ialah kakak no. 4. (rasenye, itulah teddy bear yang kami main sampai koyak rabak dulu. dia ada baju.)



yang depan ni, abang aku. yang satu lagi tu, adik. muka dia macam tu sebab baru lepas kene buli ngan abang aku.


ini aku masa sarjah lima ke enam tah. tak ingat pulak.


ini masa aku 8 tahun. kenduri makcik aku tu. sekarang dia dah ada 5 anak.



ini mase 7 tahun kot. p genting takp plan dek ayahku, lalu aku dengan skirt2 lah naik genting!


ini umur 6 tahun. tu aku yang paling tinggi dalam ramai2.heheh. time ni hari sukan tadika kemas. yang nampak rambut macam highlight ni, nama dia mohd zaidi. dia orang penang pekat. rambut dia memang macam ni.


5 tahun kot. time convo makcik aku yang kawen tadi. kat UIA. this was my most favourite dress. ribbon dia tu, boleh tukar ikat jadi tie. pastu, masa kat tadika dulu, time aku nak asah pensel, so aku tunduk la sikit. ada kawan aku nampak seluar kecik kaler merah set baju tu, pastu dia selak. nama dia mohd azwadi.


ni gambar passport time nak p singapore kot dulu. tapi tak jadi pergi. ingat lagi, time ni baru bangun tido, ayah kejut p kedai gambar. itu pun baju feveret gak :)


ini umur bape tah. kat umah nenek. gambar diambil oleh pakcik aku yang memang suka photography.


ini umur 4 kot. aku yang pakai seluar pink tu ler. yang lain tu smua cousin aku. in ikat rumah nenek kami :)


ini umur 3 kot. depan balai kat rumah lama dulu. ngan abang yang dulunya bercita-cita mau jadi seorang askar~..




yang lepas ni paling takleh blah. aku suruh mr. boyfriend teka ini sape? dia kata ini kakak aku no. 4.







tak, inilah aku masa kecik dulu. ini baru pandai jalan kot.

tengok, walaupun aku bukan budak paling cute dalam dunia, tapi mr. boyfriend kata aku cute masa kecik dulu. kus semangat pulak tu! lepas tu dia gelak besar-besaran.

tapi aku tau aku tak cute pun. sebab kakak aku kata aku paling itam masa kecik dulu. la la la~

No comments: