Friday, March 20, 2009

Bosan dan emosi

Suatu ketika dulu aku selalu suka gila layan lagu ni bila aku sedih gila. I mean, tak semestinya sedih gila macam time putus cinta. Tapi bila aku rasa doomed lah kiranya.



Mesti orang-orang di sekeliling aku dah bosan dengan depresi aku yang mengada-ngada ni. Aku bukan depressed. Aku bosan je. Bila aku kebosanan tahap melampaui batas, maka aku nampak macam depressed. Aku pulak bukanlah jenis yang pandai nak tunjuk emosi aku. Kalau aku tunjuk, aku takut pulak orang-orang di sekeliling aku bengang ataupun berkecil hati. Jadi aku banyak memendam. Sememangnya aku ni jenis pemendam. Bukan pemendam dendam. Tapi pemendam rasa. Jadi kalau suatu hari nanti aku jadi gila, kau tau la apa sebabnya. Tapi kalau aku gembira, aku lebih senang dikenalpasti yang aku ni gembira. Alah, kalau aku murung pun orang nampak juga.

Entahlah. I can't please everybody. But aku pun nak please diri aku juga. Bukan please yang itu. I mean, gembirakan dan tenangkan hati dan diri aku juga. Jadi, kadang-kadang, kita tak mampu untuk berfikir untuk orang lain. Kita kena berfikir untuk diri kita juga. Bukanlah menjadi 'selfish' pula. Tapi, memberi peluang untuk diri sendiri. Kau faham kan maksud aku? Aku seronok tengok orang lain gembira. Tapi aku juga mesti beri peluang kepada diri sendiri untuk gembira. Kita semua. Jadi aku perlukan ruang. Kalau orang lain tak dapat berikan ruang untuk kita merasa bagus terhadap diri sendiri, mengapa kita tidak beri ruang kepada diri sendiri kan? Apa kata kamu?

Tapi buat masa sekarang ni, aku agak tertekan dengan keadaan muka aku yang sangat galak bertindak balas dengan produk baru aku guna ni. Aku kurang selesa. Jadi aku berhenti menggunakan untuk beberapa hari (quarantine) dan mungkin akan kembali kepada yang asal. Haiseh!

7 comments:

epifah said...

jgn depress depress.muahs. :)

W. Suhailaliza W. M. H. said...

huhu..thank u epifah. wuwu~

tapi kan, ngape ko punye komen selalu je nak ilang ek??
tadi mcm ada dua. tapi aku approved, tinggal 1 je. ari tu terus ilang!

LeSScAkAp said...

demmit!!

we are on the same boat

demmit again

lagu tu sangat besh!!!!!

yes...

sigh...

liisa said...

kamu selalu kelihatan gembira.
that is what i like about you.
bertenang ye elly. sila buat perkara2 yg menggembirakan. contoh, makan bnde sedap dan tido dengan lena. :)

W. Suhailaliza W. M. H. said...

falliq: kan? best kan lagu tu? actually itu lagu putus cinta zaman muda-muda dulu. ahaks!

mal: thnak u mal. nang lah gembira. nampak jak. tapi hati merintih sikda orang tau nak? bt nvm, we are obliged to deliver positive frequency. barulah org di sekeliling are effected with the positivity kan? haha! look who's talking! mari kita gumbira!!

mInImOy said...

im feeling you eventhough i think (and sure,maybe) that we're not feeling dpressed over the same thing.

i dpressed ngan keje skrang. sgt dpresed!! pressured and tensed actually.

if i am dpressed, i'd sleep. no no, sleep means you'll wake up in a few hours. i'll HIBERNATE. serious. before i hibernate, i g makan maner2 i nak. g coffee bean lepak ngan whoever interesting. main game. tgk DVD. dh btul2 ngantuk,br la i hibernate. bleh la sampai 24hours.

outcome : sgt blur tp best! :D

W. Suhailaliza W. M. H. said...

Moy: yep yep! i've tried that technique. sangat best rasanya eventho macam orang keliling boleh jadi bengang je sbb kita blur blur kan.

lagi satu, what i'd do is, i'd go kareoke. if not in the kareoke box, melalak lam bilik sorang2 pun jadi. tapi kene consider la orang2 lain lam umah tu gak kan.

nway, thnx Moy! i'll try to lepak2 with my niece n nephew ni ha. =D

*really need an escapism!