Friday, March 20, 2009

Rindu dan Bersalah

"adakah perasaan benci ini
sebenarnya cinta?
yang masih
bersemadi untukmu..."


I miss him...

Inilah padahnya kalau berhubungan jarak jauh, tapi bergaduh pulak (actually, bukan gaduh pun. ada salah sorang yang merajuk). Kalau jarak jauh yang boleh contact-contact takpe. Ini time kapal anchor baru dapat. Itupun kalau dapatla.

Kali ni, aku taktau kapal sailorBoy pi mana. Jepun kah, Korea kah, Taiwan kah?
Kalau Taiwan, dalam masa tiga hari dah boleh contact semula. Tapi aku tak rasa Taiwan.
Jepun, mungkin.

Hurm...Rasa bersalah menyelubungi diri dek kata-kata terakhir yang aku hamburkan kepada dia. Tapi itu sebab aku sedih. Tapi aku tak sempat pulak nak kata "sorry" sebab dia dah not in coverage. Aku ada hantar satu sms, kata "I miss you". Tapi 24 jam lepas tu sampai message report, kata "message not delivered".

Tapi salahkah aku meluahkan rasa sedih dan sedikit kecewa itu? Bukan aku maki pun. Beritahu elok-elok saja. Nanti tak pasal-pasal aku jadi gila memendam rasa kan?

p.s: kepada wanita-wanita di luar sana, anda kena kuat kalau suami atau orang tersayang anda adalah marine engineer , atau sesiapa saja yang bekerja jauh atau belajar jauh.
Will I survive? Ask yourself.

2 comments:

epifah said...

i perfectly understand.bila tgh sedih, we cant really control what we say kan.and then the distance is not being helpful.jauh2 ni jadi kuat merajuk pula (aku lah).hihi.but never lose faith okay.we will survive.mwahhs.

W. Suhailaliza W. M. H. said...

hehehe...welcome to the club epifah!

aku ni patutnye dah bertahun-tahun berkecimpung, patutnye jadi lagi terbiasa. tapi ini tak tertanggung dah plak rasanya. hurrmm...


mwaahx!! we will survive epifahku!